Mint alább írtam, igen csak pórul jártam a 11.04 es Ubuntuval.
Többnyire VGA problémáim vannak a mai napig is. Történtek azért előre lépések, szóval már nem katasztrofális a helyzet. Amit tettem az ügy érdekében, az az, hogy leszedtem a legújabb Catalyst drivert az ATI-tól és telepítettem. Itt azért csendesen megjegyezném, hogy a disztró frissítés előtt is ez a Catatlyst volt felrakva, és gond nélkül üzemelt.
Miután ment rendesen az 3d gyorsítás, rögvest kaptam az arcomba egy vadonat új grafikus felületet, ami kb 5 perc alatt az őrületbe kergetett a kezelhetetlenségével, és erőforrás igényével. Mint megtudtam, ez az új felület a Unity, ami eddig azért nem bántott engem, meert 3d gyorsítás hiányában nem kapcsol át erre a rendszer. Kicsit fórumozgattam, és megtudtam, hogy rajtam kívül még elég sokan gondolják úgy, hogy az Unity használhatatlan, ezért gyorsan vissza is váltottam a jól megszokott Gnome felületemre, és ezt az új förmedvényt el is távolítottam a gépről.
Tehát volt már jól belőtt 3d kártyám, működő X szerverem. Akár elégedett is lehettem volna, csakhogy azt vettem észre, hogy minden alkalmazás grafikus megjelenítése nagyon szaggatott, a görgetések lassúak, az ablak mozgatása darabos, de ami nekem mint fejlesztő a legzavaróbb, hogy miközben képelek a karakterek lassabban jelennek meg mint ahogy írom őket, pedig nem vagyok egy gyors és gépíró. Jött a szokásos fórumozás, és azt láttam sokan vannak velem egy cipőben. Rendre végigpróbálgattam a felsorolt tippeket, egy sem jött be közülük. Ahogy az ATI honlapját nézem nem sűrűn adnak ki új drivert, szóval ebben sem bízhatok.
A megoldás az lett, hogy letiltottam az ATI drivert, és 3D gyorsítás, vagyis jelen esetben 3D lassítás nélkül használom a gépet. Ha rokon gyerek érkezik, aki játszani akar, akkor visszakapcsolom, ha elmegy akkor letiltom.