HTML

Kalandok a Linux világában

Egy szkeptikus átlag úser kalandjai, egy új Linux telepítésével

Friss topikok

Linkblog

Újabb rendkívül zavaró dolog

2010.03.20. 00:12 arbuckle

A mai nap során, meg tulajdonkébb elég sokszor arra lettem figyelmes, hogy megmagyarázhatatlanul lassú az egész gép.

Nézegettema  rendszerfigyelő segédprogramban a processeseket, és semmi gyanúsat nem találtam. Viszont ha átváltottam  az erőforrások fülre ott a grafikon egyértelműen azt jelezte, hogy folyamtosan 100% on zabálja valami a processzort.

Vissza a másik fülre, nézem a processeket ott nem látszik semmi ami magas cpu használatra utalna.

Na itt egy kicsit bepipultam, ismét irány a konzol (nem tudom észrevette e valaki hogy az elején azt taglaltam, mennyire nem szeretnék konzolozni, és eddig szinte mindig kellett),

kiadom a 'top' parancsot és már is látom hogy tényleges 80 százalék processzoridőt zabál folyamatosan a tüzfal (firestarter).

Le is szedtem azonnal, mivel nekem nem kell olyan tűzval ami ellehetetleníti a munkát.

Amit it szintén nem értettem, hogy ez miért nem látszott a rendszerfelügyelő segédprogramban?

Kicsit még nézegettem a dolgokat, és kiderült hogy ez a firestarter nevű progi ez csak egy beállító program a tűzfalhoz. Ez esetben szerint még vérlázítóbb, hogy nem is a tűzfal hanem csak egy hülye kis utility az ami megzabálja  a processzort.

Lényeg hogy leszedtem. Felraktam helyette egy másikat. UFW címen. Fel is települt, de nem találtam sehol a programok között, konzolon pedig nem vagyok hajlandó bohóckodni, úgyhogy ezt is leszedtem. Szerencse hogy a csomagkezelővel raktam fel, mert így legalább le tudtam szedni, míg ha magam telepítettem volna tuti sosem tudtam volna leszedni:)

Ezek után újabb verziót már nem volt kedvem kipróbálni, most viszont fogalmam sincs hogy egyáltalán fut e tűzfal a gépemen. Na sebaj, majdcsak megleszek nélküle.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mylinux.blog.hu/api/trackback/id/tr291853671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.03.31. 12:40:27

gufw a megoldás

amúgy konzolból is tök egyszerú megadni hogy mit szeretnél
süti beállítások módosítása