HTML

Kalandok a Linux világában

Egy szkeptikus átlag úser kalandjai, egy új Linux telepítésével

Friss topikok

Linkblog

Gyorsjelentés egy komoly negatívumról

2010.03.19. 22:52 arbuckle

Ma megpróbáltam telepíteni egy PostgreSql szervert.

Letöltöttem a Postgre oldaláról a bináris állományt ami simán le is jött valami postgresql-8.3.4-1-linux-bin néven. A postgre oldaln azt írja a Manual, hogy simán kattintsak rá kétszer. Megtettem, nem történt semmi valami programot akart hozzátársítani. Nem nagyon tudtam mit társítsak hozzá, mert miért kéne akármit is társítani egy bináris állományhoz?

Na mindegy, azt mondja még a manual, hogy konzolrol is lehet futtatni a filét. Megpróbáltam , azt írja 'Engedély megtagadva'.

Sebaj megpróbálom ugyanezt sudo val. -eredmény ugyanaz.

Beléptem direkt root- felhasználóval eredmény ugyanaz.

Na itt feladtam a harcot.

Kicsit forumozgattam, mire kiderült hogy a pgsql szerver benne van a distroban. Ezt furcsáltam mivel a szoftverközpontban már kerstem de nem találtam. Sebaj újra konzol kiadom az apt-get install postgresql parancsot, és lássunk csodát elkezdi telepíteni. Ebben az esetben csak azt nem értem akkor a szoftverközpontban miért nem láttam?

Ezek után a szerver indult és tudtam használni.

Ez pontosan egy olyan szívás volt amivel nem szerettem volna találkozni:(

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mylinux.blog.hu/api/trackback/id/tr241853538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.03.31. 12:46:07

ha nincs benne a szoftverközpontban, akkor nézd meg a synapticot is.

nem fedik egymást

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.03.31. 12:47:13

Na mindegy, azt mondja még a manual, hogy konzolrol is lehet futtatni a filét. Megpróbáltam , azt írja 'Engedély megtagadva'.

a file-nak volt futtatási joga?

chmod +x file :)

arbuckle 2010.03.31. 15:18:52

@pingwin: Igen később erre magam is rájöttem:)
süti beállítások módosítása