HTML

Kalandok a Linux világában

Egy szkeptikus átlag úser kalandjai, egy új Linux telepítésével

Friss topikok

Linkblog

Hasznos tapasztalat az apt-get parancsal kapcsolatban

2010.03.26. 20:21 arbuckle

Tegnap este véletlenül elírtam egy parancsot. apt-get --help -et akartam írni, csak lefelejtettem a kapcsolót:)

Még szerencse mert így megismertem egy nagyon hasznos kis fícsört. Ugyanis legnagyobb rémületemre a kapcsoló nélküli apt-get nekiállt darálni valamin és mindenféle érdekes dolgokat írogatott ki. Így tudtam meg, hogy van egy csomó elárvult csomag a rendszerben amiket az apt-get -autoremove parancal le tudok szedni.

Ki is próbáltam rögvest, és szépen el is takarította a szemetet.

Ez úgy érzem hasznos tudás lesz a jövőben.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mylinux.blog.hu/api/trackback/id/tr121871494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.03.31. 12:38:30

azért az autoremove-val is óvatosan

mondják az okosok

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.03.31. 12:53:16

az autoclean-nel meg a /var/cache/apt/archives mappából törli a 'nem szükséges' cuccokat.

ui minden csomagot, ami telepítünk elmenti oda, és egy idő után szép nagy mérete lesz.

okostojás
süti beállítások módosítása