HTML

Kalandok a Linux világában

Egy szkeptikus átlag úser kalandjai, egy új Linux telepítésével

Friss topikok

Linkblog

Újabb disztró frissítés

2011.07.01. 09:31 arbuckle

Nemrégiben beszámoltam a munkahelyi gépemen történt disztribució frissítés utáni kálváriáról. Azóta sikerült helyreállítani a rendszert és nincs is semmi gond.

Tegnap úgy döntöttem mivel elég idő telt el a 11 es Ubuntu megjelenése óta ahhoz, hogy annak gyerekbetegségeit kijavítsák, megpróbálom az otthoni gépemen is a verzió váltást. Nem túl meglepő módon most is alaposan megszívtam.

A folyamatot tegnap este indítottam, ami során nem is volt semmi probléma kb 2 óra alatt meg is volt az upgrade.

Jött az újraindulás ami után nem indult a rendszer. Az Ubuntu logo még bejött és a kis bitkolbász mászott felfelé, azonban egy idő után leállt, átváltott konzolra és ennyi.

Mivel konzol volt, kicsit nézegettem dolgokat, és azt láttam, hogy az X szervert nem tudja indítani de a rendszer maga megy. Régebben sokat szívtam az X-szel, ezért volt némi fogalmam miket is lehet csinálni, azonban akkoriban még XFree akármi volt most meg már XOrg van, amiben semmi sem volt meg amiket én kerestem. 

Szerencsére volt egy Live CD-m amiről bebootolva tudtam netezni, és megoldást keresni a problémámra. Sok mindent kipróbáltam, de végül az lett az üdvözítő megoldás, hogy az xconfig fájlban a drivert át kellett írni fglrx - ről ati -ra. Ezek után már elindult az x szerver.

Ezzel a folyamattal körülbelül éjfélkor végeztem, ezért nem volt időm megnézni, vajon mi fosshatta még össze magát, amit hirtelen találtam, az az hogy a flash videók többszörös sebességgel kerülnek lejátszásra. Ennek a feleségem nem nagyon fog örülni, azon hogy nem megy a youtube rendesen már egyszer majdnem le lett tiltva otthonról a Linux. Ezen mondjuk annyira nem estem kétségbe, mert ha lesz egy kis időm majd downgrade -elek egy régebbi működő flash driverre, és ez szerintem elég lesz.

Ami viszont veszélyesnek tűnik az az, hogy ha bármilyen képernyőváltást eszközök, pl ctrl+alt+Fx el próbálok átváltani konzolra, vagy kijelentkezek, vagy felhasználót szeretnék váltani, akkor az egész gép meghal. Nem tudom hogy csak az X hal meg vagy minden, mivel nem tudok átváltani a konzolokra sem, csak azt látom hogy a monitor fekete, és bármit nyomkodok nem történik semmi CTRL+ALT+DEl re sem, pedig erre mindíg újra szokott indulni. Szóval ha olyan bátor vagyok hogy fent említett használati esetek közül kezdeményezem valamelyiket, akkor csak a gép kikapcsolásával tudom orvosolni  a fellépő hibát.

Szóval ennyit a verzióváltásról.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mylinux.blog.hu/api/trackback/id/tr373029349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása