HTML

Kalandok a Linux világában

Egy szkeptikus átlag úser kalandjai, egy új Linux telepítésével

Friss topikok

Linkblog

Wine

2010.08.23. 08:03 arbuckle

A hétvégén úgy döntöttem, nem szeretnék mégegyszer úgy járni a vendég gyerekekkel mint múltkor, történetesen, hogy nem tudok egy épkézláb játékot a kezükbe adni, ezért eldöntöttem, hogy beüzemelem a Wine-t ha törik ha szakad.

Nem sikerült.

Szenvedtem, agonizátam fórumoztam órákat. Mindenhol volt mindenféle okosság de egyik sem vezetett eredményre. Ahogy néztem a Directx felpakolása nem egy triviális dolog, ezért ezzel kezdtem. Volt róla millio fórum bejegyzés, mindenféle segéd utility, mindenféle varázslat, persze mindenhol más volt az üdvözítő megoldás. Végül rengeteg próbálkozás után aszem valami winetricks vagy hasonló utility segítségével sikerült felrakni.

Ezután jött a dll-filék hergelése. Ez körülbelül olyan tortúra volt, mintha Windows alatt kézzel akartam volna megítni egy olyan windows registry filét, ami működik is. Namár most ez elég reménytelen próbálkozás lenne windowson, hát ugyanilyen reménytelen volt Linux alatt is.

A tesztalanyom a Fallout3 nevű játék volt. Minden hergelés után megpróbáltam elindítani, ami többnyire mindíg lefagyáshoz vezetett. Gyakran az egész X meghalt, ilyenkor konzolról tudtam csak kill-elni a processt. Nagyon zavaró volt, hogy mindíg átméreteződött az asztalom, ami után a Linux sosem tudott visszatérni eredeti állapotába, ezért kézzel kellett mindíg az ikonokat, és minialkalmazásokat a helyükre raknom. Ezt egyébként már más programoknál is megfigyeltem, hogy az ablak átméretezé utáni visszaállás elég nagy kihívás a Linuxnak.

Hogy összefoglaljam a dolgot, kb 5-6 óra befektetett munkával azt tudtam elérni, hogy a legelső play/options/exit képernyő után tovább ment a játék és elkezdett betölteni a play opció hatására, azonban itt teljesen meghalt, és semmi üzenet nem volt róla hogy mi a gond, egyszerűen lehalt az egész.

Szóval mivel láttam hogy a sok hergelésnek van látható hatása, mivel azért kicsit tovább jutottam a játék elindításában, úgy érzem, ha még 10-15 órát ráfordítással lehet hogy tényleg el lehet indítani valamilyen windowsos játékot. Kérdés csak az hogy megér ez nekem ennyit?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mylinux.blog.hu/api/trackback/id/tr732240356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása