HTML

Kalandok a Linux világában

Egy szkeptikus átlag úser kalandjai, egy új Linux telepítésével

Friss topikok

Linkblog

De rég nem írtam semmit!

2010.10.04. 08:03 arbuckle

Kicsit el voltam havazva. Ez tulajdonképpen dícséret a Linux számára, hiszen ez azt jelenti, hogy mindennapi munkám során hatákonyan tudom használni a rendszert, tehát kimondhatjuk, hogy alkalmas mindennapi használatra.

Voltak azért kissebb nagyobb problémáim amiket itt most csak említés szintjén teszek szóvá.

Lemondtam a Wine használatáról, mivel aránytalanul sok munka és erőforrás ráfordítással sem tudtam szinte semmit elérni vele. Tanulság, ha jönnek a gyerekek, legalább nem az én gépemet teszik tönkre, hanem feleságem Notebookját:)

Nagy problémám minap az volt, hogy miközben néztjük a megasztárt vagy x faktort vagy nem is tudom mit, véletlen a szemem a modem kijelzőire tévedt, és nagyon nem tetszett amit láttam, ugyanis folyamtosan valamilyen forgalmat jelzett, mikor nem is volt semmi aktivitás a gépen. Gyorsan odaültem hogy lebuktassam ezt a turpisságot. Gondoltam feltolok valami tűzfal programot, és jól megnézem mi forgalmaz a gépemen és milyen irányban. Kipróbáltam jópár tűzfal beállító programot de valahogy egy sem nyújtotta azt amire szükségem lett volna. Konkrátan egy olyat szerettem volna, mint Windowson a ZoneAlarm, hogy ha valami progi a hálózathoz fordul, akkor kapjak egy értesítést, hogy x-y progi netezni akar, és ha nekem ez nem tetszik akkor ezt a progit letilthassam, és utánanézhessek, hogy mi is ez, és miért akar a hálózathoz fordulni.

Na ilyet nem találtam. Kipróbáltam jó sokat, de azokban ilyen funkció nem volt, csak globális engedélyezés és tiltás volt bennük bizonyos protokolokra, valamint egyedi szabályokat lehetett hozzáadni. Miután a kimenő forgalmat blokkoltam, meg is szűnt az indokolatlan forgalmazás, de valahogy ezzel a globális tiltással nem voltam elégedett, én konkrátan tudni akarom, hogy mi generálja a forgalmat.

Kis keresgélés után találtam egy progit, ami nagyon jó statisztikákat ad a hálózati aktivitásról, most ennek a kimenetét elemezgetem.

Remélem rájövök idővel mi forgalamz folyamatosan a hálózaton, és remélem nem vírus tevékenységgel állok szemben.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mylinux.blog.hu/api/trackback/id/tr892343057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása