HTML

Kalandok a Linux világában

Egy szkeptikus átlag úser kalandjai, egy új Linux telepítésével

Friss topikok

Linkblog

Újra nekifutottam a wine-nak.

2010.09.13. 19:14 arbuckle

Mivel a múltkori wine próbálkozásaimmal sikerült minimális előrelépést elérnem, ezért úgy döntöttem újra nekifutok.

Kicsit fórumozgattam, és azt láttam mindenhol a playonlinux appot ajánlják az élet megkönnyebítésére. Fel is toltam gyorsan. Ahogy néztem, ez kábé arról szól, hogy valaki vagy valakik kikísérletezték bizonyos játékokhoz, hogy milyen wine beállítások kellenek, és azokat osztják meg a playonlinuxon keresztül sorstársaikkal.

Megnéztem mikhez van már benne támogatás, és nagy örömmel vettem észre, hogy Starcraft2 és Fallout3 támogatott. Meg is örültem nagyon, gyorsan toltam is egy F3 telepítést. Tök szépen végigvitte az installt, sőt a start menübe is berakta a játékot. Elindítottam, és vártam a csodát. A játék pontosan addig jutott el, ameddig az én kézi próbálkozásaimmal eddig eljutott, de cserébe ugyanúgy átméretezte a felbontásr, és ugyanúgy nem tudta visszaállítani, tehát rendezhettem megint kézzel az ikonjaimat.

Sebaj, nekifutottam a Sc2-nek, mivel azt már több helyről hallottam hogy azt tuti el lehet indítani. Elindítottam a playonlinuxban a telepítést, ami szépen végig is ment, a start menübe ez is bekerült. Akkor jöjjön az indítás. Az eredmény egy nagy büdös nulla volt. A maximum amit elértem, hogy kaptam egy ablakot amiben elküldhettem a gyártónak a hibajelentést az sc2 elszállásáról.

Itt csendben jelezném, hogy a playonlinux úgy működik, hogy minden egyes játékhoz felhúz egy teljesen új wine verziót, és azt konfigolja magának. Vagyis egy játék egy windows, két játék két windows. Mire eluntam a probálkozást addigra kb 5 különálló wine volt feltelepítva a rendszerre. Na ez mi ha nem helypazarlás?

Mivel én egy rendkívül türelmes ember vagyok itt sem adtam föl. Találtam egy youtube videot, amin egy emberke lépésről lépésre elmutogatta hogyan kell elindítani az sc2-t linux alatt. Becsülettel végigcsináltam mindent, ami nem volt kevés idő, mivel ez is felrakott egy saját wine példányt, és ráadásul azt forrásból buildolva csinálta. Na mindegy kivártam. Indítom az sc2-t és lássunk csodát elindult!!!! Baromi szép volt az intro, nem szagatott, hang is volt teljesen elaléltam. Aztán jött az a pont ahol indulnia kellene a játéknak. Na itt természetesen lefagyott az egész, de azért vártam fél órát, hátha csak lassú, de amikor ezután sem ment tovább kilőttem killel. Ezek után akárhányszor próbáltam elindítani, soha nem sikerült, még az intróig sem eljutni. Természetesen a felbontást elbaszta, ami természetesen nem állt helyre, így rakhattam kézzel rendbe az asztalt.

Utolsó felvonásként megpóbálkoztam a Call of Duty 2-vel. Ez is playonlinux által támogatott. Felraktam, és el is indult. Ezen nagyon elcsodálkoztam ezért elkezdtem játszani. Jól is esett meg minden. Miután ráuntam, kilptem belőle, minek eredményeképpen az asztelom felbontása megint elmászott, tehát rakhattam helyre az ikonokat.

Következtettés, ha lenne még 10 - 20 órám amit hajlandó lennék erre elbaszni, és vennék egy terrabytos winyót, akár még lehetni is játszani Linux alatt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mylinux.blog.hu/api/trackback/id/tr842293624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása