HTML

Kalandok a Linux világában

Egy szkeptikus átlag úser kalandjai, egy új Linux telepítésével

Friss topikok

Linkblog

Két dolog amin felhúztam magam, és egy amin nem lepődtem meg

2011.02.10. 09:21 arbuckle

Kezdjük a bosszantó dolgokkal.

Tegnap szükségem volt az IReport nevű java-ban írt alkalmazásra, sajnos történeti okok miatt ebből nekem a 3.0 as verzióra van szükségem, ezért ezt töltöttem le. Nem tudom számít e, de tájékoztató jelleggel azért leírom, hogy ez az alkalmazés JasperReport sablon file-ok grafikus szerkesztésére való. Tehát letöltöttem, kicsomagoltam. Mivel ez egy java program nincsenek platformfüggő változatati, hanem a jar file-ok mellett van egy exe, egy bat, és egy sh amivel minden oprenszeren indítható a program. Gyorsan ki is adtam a parancsot sh iReport.sh. Természetesen a program nem indult kiírt egy vagon hibát. Jöjjön akkor a megszokott fórumozás, ahol megtudtam, hogy az sh -ban a sortörés jelek illegális karakterek és ezen hal el a dolog. Jó, akkor megnyitottam az sh file-t és minden sortörés karaktert kicseréltem egy valid karakterre. Újra megpróbáltam elindítani, de most meg az volt a gond, hogy nem találta meg a jvm-ben lévő tools.jar-t amire neki szüksége lenne. Nembaj bemásoltam neki a saját lib mappájába a hiányolt jar-t. Ezeke után már tovább jutott, de ClassNotFoundExceptiont kaptam, és a progi nem indult. Mivel java programozó lennék ezért gyorsan rájöttem hogy valami jar hiányzik megint, ezért megnéztem mit is csinál ez a shell script tulajdonképpen. Mint kiderült pontosan azt csinálja, hogy beállítja a classpath -t hogy minden szükséges erőforrás elérhető legyen a progi számára. Kicsit debugoltam a scripten, és azt láttam, hogy a script nem tudta megállapítani melyik könyvtárban is vagyunk tulajdonképpen ezért nem tudta a classpath-t sem beállítani. Erre én azt léptem, hogy bele hardkódoltam a scriptbe melyik mappában vagyunk. Újabb kísérlet, újabb kudarc. Tovább elemezve a scriptet észrevettem hogy most már jó az alap mappa amit én beleírtam, azonban ezután a script ehhet hozzáfüzi ezt './../lib' ami miatt tulajdonképpen kilépve a mappából szintén nem találja a lib könyvtárat. Ezt is javítottam, ami után tökéletesen indult a progi nem volt vele semmi baj.

Ezekből azt a következtetést vontam le, hogy a program fejlesztői kb 0 percet szántak a Linuxos script megírására, az valószínűleg Windowson írták meg emlékezetből, és soha ki nem próbálták hogy működik e.

A másik felhúzós dolog az Eclipse területén ért. Szükségem volt egy második Eclipse példányra, ami teljesen elkülönül az eddigi Eclipsemtől, tök más beállítások tök más workspace stb. Ez Windows alatt simán ment, ezért fel sem merült bennem hogy probléma lehet. Fel húztam a második Eclipset, majd bekonfiguráltam és nagyon örültem milyen gyorsan megvoltam a dologgal.

Meglepetés akkor ért, amikor elindítottam a régi Eclipset, és láttam hogy minen el van benne baszva, ami csak el lehet. Miért is? Egy dologra tudok tippelni, mégpedig hogy létrejött valami working dir .eclipse vagy hasonló, ahova dolgozik az Eclipse és mindkét példány ugyanazt használta, tehát az új Eclipse felülvágta a régi beállításait.

Amin nem lepődtem meg. Van ugyebár a Microsoft csodálatos alkotása a Silverlight. Az MS természetesen nem supportál más op rendszereket, de szerencsére létezik egy Moonlight open source project, ami linux alatt is megeszi az SL oldalakat. Ez a Moonlight működött is egy ideig, azonban az új verziójú Silverlight ot már nem tudta kezelni, ezért az ilyen oldalak számomra pár hónapja nem elérhetőek. Tegnap az autoupdate-vel beérkezett egy Moonlight frissítés. Gondoltam hátha most megint menni fognak ezek az oldalak. Nem mentek. Nem lepődtem meg.

Itt azért csendben megjegyezném, hogy lehet valaki olyan hülye, hogy olyan eszközt válasszon webes alkalmazások fejlesztésére, ami platformüggő dolgokat tartalmaz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mylinux.blog.hu/api/trackback/id/tr802650995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása