HTML

Kalandok a Linux világában

Egy szkeptikus átlag úser kalandjai, egy új Linux telepítésével

Friss topikok

Linkblog

Java problémák

2010.08.12. 07:50 arbuckle

A napokban szép lassan, ahogy időm engedi, egy java programot fejlsztgetek amely Linuxos parancsokat szeretne használni.

A következp problémák merültek fel:

Java-ból a már megszokott módon Runtime on keresztül futattnám a parancsokat, azonban azoknak egy része látszólag lefut, azonban nem történik semmi. Hivatalosan ha valami hiba van, mondjuk nem létező parancsot futattnék akkor kivételt kéne dobnia az alkalmazásnak, ami nem történik, tehát a parancs valószínűleg jó. Ha a parancs jó, de annak során lép fel valami hiba, akkor elvben a process OutPutStream-jén vagy ErrorStrem-jén kellene valaminek keletkeznie, amiből megállapítható lenne mi a gond. Ilyenek persze nem keletkeznek ezért fogalmam sincs mit ronthatok el. Most kaptam egy olyan tipet, hogy figyeljem az exit kódját a processnek, mert azt biztosan be kell hogy állítsa a program, míg az ErrorStream használatában korántsem lehetünk biztosak, mert az implementáció függő. Szóval itt érzek némi következetlenséget, de remélem az exit kód majd segít. Igaz ebből azt nem tudom megállapítani mia hiba, de legalább látom, hogy van e.

A másik probléma akkor merült föl amikor arra gondoltam, hogy esetleg a programomnak nincs jogosultsága a programokat futatni, és ez az üzenet nyelődik el valahol. Ezért arra gondoltam, hogy lebuildolom a progit, és majd a futtatható állományt sudo -val elindítom, hogy tutira legyen jogosultsága a műveletekhez.

Meg is probáltam azonban a jar - filét futtatva hiba üzenet kaptam már a program indulásakkor hibát dob. Nem a programom, hanem a java dobja a hibát mert nem tudja inicializálni magát. Azt mondja, hogy nem tudja megállapítani a working directoryt. Kicsit kísárletezgettem, és kiderült hogy konzolról semmilyen java parancs nem működik, még a java -version sem. Minden ezt a working directory hibát dobja.

Ez valami környezeti változó probléma lehet, amit kis fórumozgatás után sem tudtam feloldani, bár még nem szenteltem neki sok időd, mivel ezzel tegnap éjfélkor szembesültem. A lényeg az hogy Windosban telepítve a Java SDK- soha ilyesmivel nem kellett szarakodnom, szóval most megint pár óra fórumozás jön, hogy Linux alatt is rendesen be tudjam állítana a Java-t.

Ui: Amúgy a java biztosan rendesen fen van a gépen, mert az IDE-k futnak, az IDE-kben az alkalmazások is futnak, tehát a NetBeans és az Eclipse tudja mit kell beállítani, ők tudják azt amit én majd pár óra fórumozás után fogok megtudni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mylinux.blog.hu/api/trackback/id/tr742216170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása