HTML

Kalandok a Linux világában

Egy szkeptikus átlag úser kalandjai, egy új Linux telepítésével

Friss topikok

Linkblog

Disztribúció frissítés közbeni összeomlás

2011.05.31. 09:35 arbuckle

 Jó régen nem írtam semmit, aminek valószínűleg az lehet az oka, hogy nincsenek különösebb problémáim a Linux-val, ami apróságok meg vannak, azokat megszoktam és együtt tudok velük élni.

No de tegnap:)

Frissítés kezelő szólt, hogy van új kernel jó lenne leszedni. Meg is tettem. Látszólag minden rendben is volt, azonban véletlenszerűen elkezdett fagyogatni a gép. Teljesen random időközönként teljesen lefagyott, semmire nem reagált.

Elég gyanús volt, hogy az update okozta, ezért gondoltam meneküljünk előre. Mivel nekem egy 10.4 LTS van telepítve, gondoltam befrissítem a 11-es Ubuntura. El is kezdtem, de a frissítés kezelő csak a 10.10 -re váltást ajánlotta föl. Gondoltam sebaj talán ez is megoldja a gondot, meg gondolom több lépcsőben lehet felupdatelni 11-esre.

Elindítottam a disztro updatet. Gyors a hálózat hamar le is rántotta azt az 1 GB-t amit telepíteni akart. Ezután el is indult a folyamat ................

Egyszer ránéztem kb fél óra elteltével, és azt láttam, hogy az a fagyás aminek az elhárítása miatt elkezdtem a frissítést ismét bekövetkezett, ami egy verzió váltás kellős közepén elég kellemetlen.

A gépen csak a kikapcsolás segített, mivel semmi másra nem reagált. Ez után mivel gondoltam, hogy egy frissítés közepén történt lehalás után igen nehézkes lesz az újraindulás ide is hívtam egy Linuxban jártas kollégát, hogy felügyelje a folyamatot.

Nem volt mit felügyelnie, mert a rendszer többé nem indult el, a Grub-ba sem tudtunk belépni, nagyjából semmit nem tudtunk csinálni, csak nézni az Ubuntu feliratot, de azt is csak valami elbaszott karakterkészlettel kiírva.

Kis szenvedés után előkaptunk egy Ubuntu telepítő CD-t, amiről sikerült úgy, ahogy konzol módban elindulnunk.

Itt végre kiélhettük magunkat, minden szükséges apt és dpkg parancsot lefutattunk, de mivel hálózat nem volt, és nem is tudtuk feléleszteni, nem minden update és upgrade sikerült, de azért pár csomag, ami le volt töltve már, az települt, vagy újraconfigolta magát.

Ezek után újraindultunk CD nélkül és lássunk csodát bebootolt, és több kevesebb hibával működött is. Persze a frissítés kezelő folyamatosan nyafogott, hogy nagyon nincsenek rendben a csomagok. Itt futottam pár kört mire nagyjából helyre is jött a rendszer. Elmondhatjuk, hogy olyan állapotba sikerül hozni a rendszert, mint az volt a frissítés megkezdése előtt, annyi különbséggel, hogy most már 10.10 es Ubuntu van a gépen.

Tehát ez volt tegnap délután. Ma reggel indítom az új 10.10, már minden rendben van vele rendszeremet, és kb 1 óra munka után ugyanúgy kifagyott, mint ami miatt ez az egész kálvária elindult.

Tehát összegezve, el töltöttem kb 4-5 órát a rendszer frissítésével, és ugyanott tartok mint ahonnan indultam.

Sebaj, Most elindítottam a verzióváltást 11.es Ubuntura, ami éppen folyamatban van miközben ezt írom.

Nem adom fel:)))))

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mylinux.blog.hu/api/trackback/id/tr652945346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása