HTML

Kalandok a Linux világában

Egy szkeptikus átlag úser kalandjai, egy új Linux telepítésével

Friss topikok

Linkblog

HDD pazarlás

2010.08.30. 08:23 arbuckle

Mostanában egyre inkább azon szoktam aggódni, hogy meddig fogja bírni a 320Gb-s winyó a Linuxozást.

Ezelőtt nekem egy 40Gb-s volt amit 7 év aktív Windows használat során sem tudtam betölteni, Igaz nem játszottam és nem torrenteztem.

Valamelyik kezdeti postomban azon puffogtam, hogy milyen rossz a Linuxban-hogy azért szivat a csomagfügőségekkel, hogy nehogy feleslegesen feltelepítsen pár kilobites csomagokat, és minek szarakodik ilyenekkel mikor a manapság elterjedt tárolókapacitások mellett ez teljesen értelmetlennek tűnik. Ezt a nézetemet most is tartom, azonban ami miatt ezt a postot elkezdtem írni az az, hogy ezzel az elavult kapacitás spórolásosdival mennyire szembe megy a Linux másik nagyon idegesítő szokása, mégpedig a programok telepítése, ha azokat nem a csomagkezelővel rakja föl az ember.

Mert ugyebár mi történik ilyenkor? Leszedjük valahonnan majd kicsomagoljuk, valahogyan a fejlesztő által megálmodott módon telepítjük. Ennek eredményeként a file-rendszerben egy nem szabályozott, vagy számomra értelmezhetetlen szisztéma szerint milliónyi filét szétszór mindenfelé a filerenszerben, melyeket megtalálni és nyomonkövetni lehetetlen. Ha le akarnám szedni a programot akkor meg kéne kersnem millio könyvtárban millio bejegyzést, amire valami lista nélkül nem sok esélym van.

Szóval nem tudom ennek m ia módja, de az biztos, hogy pár hónapnyi Linuxozás után már több Gb-re rúg az az azonsíthatatlan és eltávolíthatatlan adatmennyiség, ami feleslegesen foglalja a helyet a winyómon.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mylinux.blog.hu/api/trackback/id/tr52257875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása