HTML

Kalandok a Linux világában

Egy szkeptikus átlag úser kalandjai, egy új Linux telepítésével

Friss topikok

Linkblog

Starcraft II ismét

2011.03.08. 08:57 arbuckle

Mint eddigi bejegyzéseimből látszik, rendkívül kitartó ember vagyok. Igen sok órám ment már el arra, hogy wine -val elindítsak a Starcraft II-t. Ebben igazából az a vicces hogy nem is érdekel ez a játék, csak mivel erről bizton állították sok helyen, hogy tuti elindul Linux alatt, ezért próbálkozom ezzel.

Most PlayOnLinux a fő kutatási területem ezen a téren már jó ideje. Körülbelül egy hónapja telepítettem a POL on keresztül az SCII -t, azonban nem meglepő módon nem indult el. Konkrétan az update-ek beszerzése során mindíg lehalt, azonban mivel mindíg máshol állt le a folyamat, ezért minden nap egyszer megpróbáltam, hátha egyszer végig megy.

Tegnap megtörtént a csoda és végigment az update. Nagyon megörültem, ezért gondoltam gyorsan ki is próbálom. Szerencsére éppen itt volt kollégám aki nagy Starcraftos, ezért át is adtam neki a terepet. A játék indult simán. Az intro szép meg minden. Maga a tényleges játék is elindult amin nagyot csodálkoztunk. Kevés játék után megállapítottuk, hogy most már stabilan fut a játék, az egyetlen probléma, hogy ha nem a legalacsonyabb grafikai beállításokkal megy akkor elég szaggatós. Pedig itt ez a munkahelyi gép, ami 4 magos rendszer 8Gb RAM-mal és NVIDA GeForce 8400 videó kártyával, ami azért annyira nem gyenge gép, hogy csak a legbutább grafikát tudja.

Aznapra be is rekesztettük a próbálkozást, azzal a mondással, hogy majd ma feltolok egy Linuxos Nvidia drivert, és akkor tuti nem fog szaggatni.

Na ezt ma meg is tettem jöjjenek a nem túl jó tapasztalatok.

Elsőre a disztibúcióban lévő NVidia zárt meghajtót telepítettem. Fel is ment, a menüben meg is jelent az Nvidia control center, azonban ha el akartam indítani, akkor egy hibaüzenet kaptam a pofámba, hogy valami gáz van a driverrel.

Sebaj, leszedtem, majd az Nvidia oldaláról letöltöttem a legújabb Linuxos drivert. Feltelepítettem, ami után már működött a control center. Nem nyúltam semmihez nehogy tönkretegyem, majd elindítottuk a játékot. Továbbra is szaggatott, de ha nem vettük magasabbra a grafikai beállításokat, akkor elfogadhatóan futott. Kicsit játszottunk, és meglepő módon még tetszett is.

Kilépés után újraindítottam a gépet, és innentől jött a fekete leves. Az Ubuntu nem indult, csak egy hibakezelő menüt adott, ami szerint gáz van az X configgal, mit csináljon. Én az Xserver újraindítását választottam. Újra is indult, be is jött a login képernyő, azonban bejelentkezés után teljesen szétcsúszott az egész rendszer, és valami megdöbbentő lassú volt még az egér mozgatása is. El akartam jutni az egérrel az NVidia control centerig, de még mielőtt rákattinthattam volna, az egész gép lefagyott, és többé semmire nem reagált. Kikapcsoltam majd újra be. Ismét a hibakezelő jött be, hogy szar az Xserver beállításom mit csináljon. Most az újrakonfigurálást választottam, ami után majdnem eldobtam az agyam, mert neki az újrakonfigurálás azt jelentette, hogy  egy szövegszerkesztőben megnyitotta az xconfig fájlt, és csináljak vele amit akarok. Ezen nagyon felháborodtam, mivel nem sok kedvem volt egy több száz soros szöveges konfig állományban hibát keresgetni, pláne úgy hogy azt sem tudom mit keresek, ezért bezártam az egészet.

Megint újraindultam, ami után a lehetséges válaszok közül most a vissza az alapértelmezett beállításokhoz opciót választottam, minek hatására az újonnan telepített driver le lett tiltva, és ezek után a rendszer simán indult.

Tehát: felraktam a kártya hivatalos driverét, minek hatására a játék semmivel nem lett gyorsabb, azonban az oprendszer összeomlott, és csak egy órás kínlódás után tudtam helyrehozni, úgy hogy letiltottam a felrakott meghajtót.

Mi lehet ennyire szar? Az operációs rendszer, vagy a meghajtó program?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mylinux.blog.hu/api/trackback/id/tr902720815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása