HTML

Kalandok a Linux világában

Egy szkeptikus átlag úser kalandjai, egy új Linux telepítésével

Friss topikok

Linkblog

Screenletek és svn

2010.07.20. 07:52 arbuckle

Az elmúlt napokban nem nagyon szórakoztam a Linux rejtelmeivel, mert inkább dolgoztam. Hozzáteszem, hogy Linux alatt és nagy megelégedéssel.

Kissebb problémáim akadtak az asztali minialkalmazásokkal. Mint említettem a Gmail screenletet nem tudtam lekapcsolni. Ezt időközben sikerült megoldani, de megoldást ismét nem tudok mondani, hanem rengeteg próbálozás után egyszer csak a bootolás után nem jelent meg. A másik problémám ebben a témakörben, hogy login után nem mindíg indulnak automatukusan az automatikus indulásra beállított screenletek. Ha rányomok ilyenkor arra hogy minden screenlet újraindítása, akkor rendben el is indulnak. A harmadik problémám az volt, hogy van a Stock nevű screenlet amit mint devizahiteles ember mindenképpen szerettem volna elindítani, hogy mindíg lássam az árfolyam alakulását. Ez a screenlet a yahoo finance szolgáltatáshoz kapcsolódva szerzi meg az adatait. Az volt a gondom, hogy minden beállítás módosításkor irtózatosan belassult az egész screenlet keretrendszer, többször teljesen le is fagyott. Egy kis türelemmel azért sikerült beállítanom, így most ez is megy. Szóval nem nagy negatívum, végül is egyszer kellett megcsinálni és azóta szépen megy.

A másik nagy szívásom az a subversion server beállításaival volt. Nem tudom, hogy ez Linux vagy svn probléma e. Történetesen az Ubuntu fórumon talált igen korrekt leírás alapján próbáltam meg felkonfigolni a szervert. Az első próbálkozásom ment is simám, örültem is nagyon. Miután megvolt az első próba, szerettem volna akkor már az éles konfigurációt összeállítani. Itt jöttek a problémák. A repo létrehozásával nincs semmi gond, azonban amikor több projectet szerettem volna felvenni, az a project amit kísérletezésre használtam semmi képpen nem akart menni. Az volt a gondja, hogy szerinte ez már létezik egy másik címen. Legjobb tudomásom szerint, és ezt minden fórumos keresésem is megerősítette, ha le akarok szedni egy repositoryt akkor csak le kell törölnöm a könyvtárat ahol található. Én igy is cselekedtem, azonban hiába hoztam azt létre újra és kötöttem be az apache-ba mostmár a tánylegesen használni kívánt helyre, mindíg azt az üzenetet kaptam, hogy az már létezik más url-n. Tehát valahova az be lett jegyezve, de semmi olyan parancsot nem találtam amivel azt meg lehetne szünteti, valamint a filerendszerben kereséssel sem találtam semmi arra utaló jelet, hogy ez valahova máshova bekerülne, és a fórumokon sem találtam semmilyen információt ezzel kapcsolatban. Végül is arra jutottam, hogy azok a projectek amelyek egy előzetes próba miatt ezta hibát dobták, le lettek törölve, majd újra létre lettek hozva. Ezután a hibát továbbra is dobták, azoban a repositoryk jól működtek ennek ellenére. Simán tudtam őket használni, bármilyen svn kliensel.

Itt azért felemlegetném egy régi vesszőparipámat, hogy az ilyen dolgokra a Linux közösség miért nem tud valami guit összedobni, hogy ne kelljen ezt a rengeteg konzolos parancsot kiadni minden egyes repo létrehozásához? Egy ilyen GUI elkészítése egy napot se venne igénybe, és nagyban megkönnyítené nagyon sok alkalmazás használatát.

Mikor ez így felmerült bennem el is dönöttem, hogy megírom az első Linuxos programomat, ami konkréten egy snv repoitory manager program lesz. Ha megvan majd publikálom.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mylinux.blog.hu/api/trackback/id/tr552162744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása