HTML

Kalandok a Linux világában

Egy szkeptikus átlag úser kalandjai, egy új Linux telepítésével

Friss topikok

Linkblog

Hálózati lassulás

2011.02.05. 15:25 arbuckle

 Mint legutóbbi bejegyzésemben írtam a Firefox  lassulását különböző beállításokkal orvosolnom sikerült. Ezen beállítások egyike volt az ipv6 tiltása. Ez a problémakör, most az ipv4 cím tartományok beteltekkor igen aktuálissá fog válni. Mi lesz ha várhatóan idén átállunk az új szabványra? Gondolom a Firefox már dolgozik a problémán, ezért ezen nem aggódom különösebben. Ami miatt viszont aggódom, az a Linux hálózatkezelése.

 
Miért is írom ezt? Mert az utóbbi időben több alkalmazásban is jelentkezett egyik napról a másikra ez a hálózati lassulás, amivel Firefoxban találkoztam először, és akkor még ennek az alkalmazásnak az egyedi elszigetelt problémájának tartotta.
 
Nemrégiben a Vuze nevű torrent kliensben tapasztaltam hasonló belassulást. A Vuze java-ban van írva, és mivel szerencsére én éppen java programozó vagyok hát kicsit turkáltam a beállításiban. Láttam is rögtön, hogy elég kicsi memória van lefoglalva a JVM-nek, ezért ezen gyorsan emeltem is. A Vuze indítása ez után jelentősen felgyorsult, azonban a hálózati tevékenységek ugyanolyan lassúak maradtak, tehát ez nem java miatti lassulás, hanem a hálózat lassú.
 
Ezek után jött a következő probléma, történetesen az SVN szinkronizációk drasztikus lassulása. Bármilyen SVN kliens használva, a szerverhez fordulások irgalmatlanul lassan mennek.
 
Hangsúlyoznám, nem a szolgáltatómmal van a baj, hanem valami iszonyat késleltetés iktatódott be a kérés kiadása, és modem aktivitásának megkezdése elé. Ha a modem elkezd pislogni, onnan kezdve pikk-pakk meg van az eredmény.
 
Mindezekből arra következtetek, hogy valamelyik Linux auto update-vel jött be valamilyen hálózat kezelési módosítás, ami gondolom az ipv6 ra való felkészülés jegyében készült, azonban nekem úgy tűnik, hogy az ipv4 et viszont tönkre vágja. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mylinux.blog.hu/api/trackback/id/tr1002640259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása