HTML

Kalandok a Linux világában

Egy szkeptikus átlag úser kalandjai, egy új Linux telepítésével

Friss topikok

Linkblog

Hálózati hiba auto update után

2011.04.23. 19:19 arbuckle

Az eheti Linux frissítések egy kicsit rosszul sikerültek.

Először a munkahelyi 64 bites Ubuntuval szerelt gépemen jelentkeztek problémák. Csütörtökön bejött az aktuális frissítés, ami után a mysql szerver elérhetetlenné vált, amit csak jó idő forumozás után, a privilégiumok resetelésével majd újra kiosztásával tudtam csak orvosolni.

A mai napon az itthon 32 bites Ubuntura is megérkezett a frissítés, ami után meg is szűnt a hálózat. Bármit is csináltam nem tudtam kapcsolódni a hálózatra.

Kis kínlódás után eszembe jutott, hogy pár hónapja hergeltem valamilyen config filét, mert egy akkori frissítés után eszméletlenül belassult a hálózat. Akkori fórumozásaim során kiderült, hogy az ipv6 bekapcsolt állapota okozta a lassulást ezért ezt letiltottam. Na mivel ez most eszembe jutott, szerencsére emlékeztem akkor mit állítottam át, ezért ezt most visszacsináltam, és lássunk csodát, ment is a hálózat egy újraindítás után.

Ha valakinek nincs kedve visszakeresni a blogon, hogy akkor mit módosítottam akkor itt most leírom mit kell visszacsinálni.

Akkor a  /etc/sysctl.conf file-ba a következőket kellett beilleszteni:

 

net.ipv6.conf.all.disable_ipv6 = 1

net.ipv6.conf.default.disable_ipv6 = 1

net.ipv6.conf.lo.disable_ipv6 = 1

Na most ezt kellett kivenni, hogy menjen a net.

Remélem a lassulás nem tér vissza, ami miatta anno ezt az egészet el kellett követnem.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mylinux.blog.hu/api/trackback/id/tr842850306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása