HTML

Kalandok a Linux világában

Egy szkeptikus átlag úser kalandjai, egy új Linux telepítésével

Friss topikok

Linkblog

Minap grafikusi babérokra törtem

2010.09.13. 18:35 arbuckle

Tegnap nagyon egyszerű dolgot szerettem volna megvalósítani, amihez szükség volt némi grafikai munkára is. Na ez volt az amit aztán jó két óra kínlódás árán sem sikerült megvalósítanom:)

Szükságem volt 3 ikonra az egyik készülő programomhoz. Mivel egyáltalán nem értek a grafikához, ezért előzetesen elmentem a cégem grafikus kollegájához egy kis tanulásra. A cél az volt, hogy van egy alkalmazás ikon amelyből kéne három verzió. Az egyik a sima ikon, a másik ugyanaz csak van rajta egy piros X, ugyanis ez lenne az alkalmazás leállító inkonja, valamint kéne egy ugyanilyen amin egy újraindítást jelképező kiegészítés van.

Gábor elmutogatta nekem hogyan kell ezt csinálni, és külön el is mentette nekem a leállítás és újraindítás layert, hogy ezután én is fel tudjam azt rakni tetszőleges inonokra. Egy alkalmazás ikonjára megcsinálta nekem, és kioktatott, hogy az elmentett különálló rétegeket hogyan tudom én majd más inonokra is rárakni.

Hazamentem és elkezdtem a melót. PostgreSql ikonra szerettem volna rárakni a layereket. Van is egy tökéletes postges ikonom a desktopon, ezért azt szerettem volna megnyitni. Mivel Photoshopom nincs Gimpel gondoltam ugyanolyan egyszerű lesz felrakni egy képre egy layert. Tehát gimp megnyitás majd desktop ikon bebrowsolása. Erre a gimp szól hogy ez nem egy kép. Mondom sebaj, megnézem az ikon tulajdonságaiban milyen filére mutat, és majd megnyitom azt. A desktop ikon properties ablakában erre vonatkozóan semmilyen infót nem találtam, de mivel még régebben rájöttem, hogyan lehet az ikont lecserélni, gondoltam onnan majd megtudom hol van a kép fizikailag. Na persze az új ikon választó file dialógus nem onnan nyilt meg ahol a jelenleg kiválasztott ikon helye van hanem a gyölértől. Így ez a módszer nem jött be. Ekkor eszembe jutott, hogy egy ilyen desktop ikon tulajdonképpen egy szövegfile a ~/Desktop mapában, gondoltam abban biztos benne van a kép elérése. Megnéztem, nincs benne.

Mondom magamban, ha nem megy szépen jöjjön a favágó módszer. Csináltam egy printscreent az asztalról. A linux egyből kérdezte, hogy vágólapra vagy filébe menjen a kép. Mondom vágólapra. Gimp indítás, majd beillesztés. Megjelent a homokóra darált rendesen de semmi. Kicsit vártam, semmi. Kimentem cigizni, mire visszajöttem már nem darált viszont nem is illesztette be a képet.

Na itt sem adtam föl, gondoltam megnézem a program telepítési helyén csak lesz valami icons vagy ilyesmi mappa,biztosan abban lesz. Elsőre megnéztem a /etc/pgadminban, nincs ott. Aztán keresgettem a /usr /usr/share-ben, ezekben sem volt. (itt jegyzem meg hogy nagyon idegesító hogy egy alkalmazás fájlai összevissza vannak szétszórva  arendszerben, és nem egy mappában van minden ami egy progihoz tartozik). Na itt erre ráunktam, és kiadtam egy keresést a pgadmin ikonra. Meg is lett a /usr/install-app/icons vagy valami hasonlóban.

Na gondoltam innen tiszta sor Gimpben megnyitom az ikont, egy rétegben ráraktam a grafikus által megcsinált átlátszó képeket. Frankón ott is volt a kis piros x az elefánt homlokán. Na mondom már csak annyi kéne hogy ezt levigyem a sarokba. Megfogtam az x-et tartalmazó layert és elkezdtem húzni a sarok felé. Bizonyos pozíciót elérve a rétegem eltűnt! Visszahúztam az elefánt homlókára, megjelent. Arra gondoltam, hogy így elhúzva a layert annak a széle esetleg kilóg az eredeti kép méretéből, de nem így volt, még rengeteg hely volt ott neki. Ezt a húzgálást játszottam egy ideig, majd kicsit szórakoztam a rétegek láthatóságával, bár tudtam nem ez a gond mert akkor kép közepén sem látszana.

Itt mivel már igen későre járt feladtam a harcot.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mylinux.blog.hu/api/trackback/id/tr332293511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása